جنایت مرگبار یک جوان در مشهد فقط به خاطر یک نگاه + عکس تصادف مرگ‌بار نیسان با پراید در جاده تربت‌حیدریه-فریمان خراسان‌رضوی (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) خوراکی‌هایی که در فصل تابستان نباید بخورید مشهدالرضا میزبان دومین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور | آیت‌الله علم‌الهدی: دانشگاه در رأس جامعه است + فیلم کاروان بهداشت و درمان برای ارائه خدمات در راهپیمایی اربعین حسینی بدرقه شد ویدئو | لحظه وقوع زلزله ۷.۱ ریشتری در ژاپن | هشدار سونامی صادر شد اعمال‌قانون ۲۰۴۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) علت تنش آبی در روستای گوی تربت جام چه بود؟ (۱۸مرداد ۱۴۰۳) چطور استرس زیاد منجر به سکته می‌شود؟ ترافیک روان در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) خطرهایی که سلامت زائران را در سفر اربعین تهدید می‌کند | چطور از این خطرات دور بمانیم؟ نکات مهم نحوه صحیح نخ دندان کشیدن راهنمای انتخاب و استفاده از کرم ضد آفتاب اعمال محدودیت در ژل‌های وارداتی تاثیر مثبت الگوهای غذایی ضدالتهابی بر پیشگیری از آلزایمر نیرو‌های بهداشت و درمان در مرز‌های کشور مستقر شدند اسامی چهار محصول غیرمجاز آرایش چشم اعلام شد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) بهبود سلامتی با مصرف زعفران باند قاچاقیان مسلح مواد مخدر در مرز‌های جنوب شرق منهدم شد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) درمان رایگان، هدیه به کودکان زیر هفت سال در مشهد درمان فشار خون با طب سنتی، قطعی است
سرخط خبرها

مشهدالرضا میزبان دومین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور | آیت‌الله علم‌الهدی: دانشگاه در رأس جامعه است + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۳۹۶۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
مشهدالرضا میزبان دومین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور | آیت‌الله علم‌الهدی: دانشگاه در رأس جامعه است + فیلم
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اساتید دانشگاه به عنوان زمامداران فکر و فرهنگ در جامعه باید به میدان بیایند و در مسیر فرهنگسازی از سنگر دانشگاه به عنوان رأس جریان اندیشه‌سازی در جامعه استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در دومین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور که ظهر امروز (پنجشنبه ۱۸ مرداد) با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار همایش‌های مجتمع امامت برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی برنامه امامت پس از شهادت امام حسین (ع)، شکل‌دهی به یک انقلاب فرهنگی در برابر جریانات تزویرگر حاکم بود، زیرا تا پیش از این هم به دلیل فقدان بصیرت فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی شرایطی ایجاد می‌شد که نفاق و نیرنگ معاویه و امثال او تسلط پیدا کند.

وی افزود: همیشه همینطور است. اگر قرار باشد جریانات حاکم بر جامعه و به خصوص تفکر فرهنگی مردم در تقابل با دین تعریف شود، جامعه از نظر ارزشی دچار فروپاشی خواهد شد. در هر حال، آن چه اصالت دارد آن است که از نظر جنبه‌های فکری و فرهنگی، اسلام را به‌عنوان یک مکتب در جامعه نهادینه شود و مردم منکرات شرعی را به عنوان یک ضدارزش تلقی کنند.

جامعه، میدان تقابل همیشگی جریانات فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در جامعه یکسری جریان‌ها همیشه استظهار به مبانی ولایی و اسلامی دارند. در مقابل، جریاناتی هم هستند که آشکارا خود را وابسته به مدرنیته و اندیشه‌های فکری فاسد می‌دانند و در تقابل این دو، جریان مقابل همیشه بنا دارد تا اندیشه اسلامی را سرکوب و خود را به قدرت حاکم برساند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در رأس جامعه است، ادامه داد: در حاکمیت این منطق، لاابالی‌گری بر روابط انسانی تسلط پیدا می‌کند و هر ساختار ارزشمندی از خانواده گرفته تا باور‌های اخلاقی را به نابودی می‌کشاند. اینجاست که اساتید دانشگاه به عنوان زمامداران فکر و فرهنگ در جامعه باید به میدان بیایند و در مسیر فرهنگسازی از سنگر دانشگاه به عنوان رأس جریان اندیشه‌سازی در جامعه استفاده کنند.

دانشگاه، گذرگاه تحقق جامعه موفق اسلامی

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه بخشی از جریانات فکری جامعه از طریق طلاب، جامعه روحانیت و حوزه‌های علمی کنترل می‌شود، اما واقعیت این است که همه امور جامعه ما دیگر توسط حوزه‌های علمیه قابل کنترل نیست و اگرچه امروزه توده‌ای از متدینان و مؤمنان در مساجد و مراکز دینی درحال فعالیت هستند، اما بخشی از جریان اجتماعی ما نیز تحت تولیت حوزه‌های علمیه نیست. ما امروزه با نسل جوان دانشگاه‌ها مواجه هستیم که براساس طبیعت ذاتی خودشان به مساجد گرایش پیدا نمی‌کنند و هدایت این قشر از عهده اساتید دانشگاه برمی‌آید.

وی تأکید کرد: اگر شما توانستید تفکر این قشر را به سمت ارزش‌های اسلامی مدیریت کنید، جامعه ما یک جامعه دینی موفق می‌شود، اما اگر قرار شد در عرصه آکادمیک، فرهنگسازی و اندیشه‌پروری مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، ما در پیشبرد نظام و انقلاب دچار رکود و عقب‌گرد می‌شویم. اینکه ما رها کنیم تا هر قدرت حاکم بر جامعه بیاید و جریان فکر و فرهنگ را کنترل کند، در مقابل ما فقط محدود به فعالیت علمی در کسب و کارمان بمانیم، آن‌گاه ما گرفتار عذاب الهی می‌شویم و عذاب الهی نیز همان ذلتی است که همه شیرینی‌های زندگی را به کام ما تلخ می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تاریخ را بررسی کنید. کل کج‌روی‌ها و عقاید باطل در جامعه اسلامی از روز بعثت پیامبر اکرم (ص) تاکنون از جریان‌های سیاسی نشئت گرفته و همیشه انحرافات سیاسی، مبدأ انحرافات اجتماعی و فرهنگی بوده است. الان هم همینطور است و اگر جریانی روی کار آمد که تضمین قدرت خود را از طریق بی تفاوتی در برابر لاابالی گری ها، جریان‌های لائیک و مفاسد اخلاقی قابل تحقق دانست، اینجاست که باید با آن مقابله شود.

وی بیان کرد: بخش عمده از نسل مؤثر و فعال جامعه، همین دانشجویانی هستند که در دانشگاه‌ها با اساتید معاشرت دارند. تربیت، امانتی است که بر دوش اساتید دانشگاه قرار دارد و در این شرایط، اگر قرار شد ارزش‌ها نادیده گرفته شوند، مسائل فکری اسلامی به عنوان یک موضوع کهنه انگاشته شود و لاابالی‌گری بر جامعه تسلط پیدا کند، در این جامعه مدیریت عادلانه از بین خواهد رفت و تحقق عدالت اسلامی به رؤیا تبدیل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->